تبلیغات
جبهه جهاد فرهنگی خانوک - خاطره حجت الاسلام والمسلیمن هاشمی رفسنجانی از شهر خانوک

جبهه جهاد فرهنگی خانوک

درباره ما

امام خامنه ای حفظ الله؛

فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد.
و عرصه فرهنگی عرصه جهاد است.

«پایگاه اطلاع رسانی جبهه جهاد فرهنگی خانوک»

راه همان است و مرد بسیار...

با ما همراه باشید

و خانوک را از سایت ما ببینید

در این سایت می توانید خاطرات و زندگی نامه شهداء، شهدای جهاد فرهنگی ، تصویر، فیلم، نوا، دل نوشته ، اخبار عمومی و اخبار و مطالب شهر شهید آباد خانوک را مشاهده فرمایید.

این سایت با همت تعدادی از سربازان عرصه جنگ نرم و به یاد 9 شهید جهاد فرهنگی (راهیان نور) که در حادثه ی سال 1393، منطقه ی عملیاتی طلائیه به درجه ی شهادت نائل آمدند راه اندازی شده است
شهید مهندس محسن اسدی، شهید محمد رضا خالقی، شهید محمد علی اسدی، شهید علی اسدی، شهید سجاد عربپور، شهید محمد رضا اسدی، شهید حمید علیزاده، شهید امیر حسین ابراهیمی، شهید مهدی رحیم آبادی.

"ستاد مردمی پاسداشت ایثارگران جهاد فرهنگی کرمان"

نویسندگان

تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
  • سومین سالگرد شهدای جهاد فرهنگی (راهیان نور)
"مردم‌ خانوک‌ بلندگو هم‌ آورده‌ بودند"

خاطره حجت الاسلام والمسلیمن هاشمی رفسنجانی از شنیدن  ترور امام خامنه ای حفظه الله در مسجد جامع ابوذر.

برای‌ دیدن‌ معادن‌ ذغال‌ سنگ‌، عازم‌ زرند شدیم‌. ناهار را در اداره‌ معادن‌ زرند خوردیم‌،جمعی‌ از مردم‌ در مدخل‌ شهر به‌ استقبال‌ آمده‌ بودند و نماز را در مسجد کارخانه‌ خواندیم‌ وقول‌ گرفتند که‌ ساعت‌ سه‌ در مسجد جامع‌ برای‌ مردم‌ صحبت‌ کنم‌.

به‌ معادن‌ باب‌ نیزو رفتیم‌. لباس‌ کار پوشیدیم‌ و با آسانسور به‌ عمق‌ سیصدوپنجاه‌ متری‌زمین‌ رفتیم‌. تونلهای‌ ذغال‌ را که‌ اعجاب‌انگیز بودند بازدید کردیم‌. ضمنا به‌ خواسته‌ کارگرها ـکه‌ اکثرا رفاهی‌ است‌ ـ گوش‌ دادیم‌. ساعت‌ سه‌ از چاه‌ بیرون‌ آمدیم‌.

سروان‌ سجادی‌ فرمانده‌ ژاندارمری‌، خبر سوء قصد به‌ جان‌ آقای‌ خامنه‌ای‌ را همراه‌ بابشارت‌ نجات‌ ایشان‌ داد. گفت‌: بمبی‌ در ضبط صوت‌ کار گذاشته‌ و در مسجد اباذر روی‌ میزخطابه‌ ایشان‌ گذاشته‌اند. یک‌ لحظه‌ دنیا در نظرم‌ تاریک‌ شد. همراهان‌ متوجه‌ از دست‌ رفتن ‌تعادل‌ من‌ شدند و شاید به‌ همین‌ جهت‌، سروان‌ سجادی‌ توضیحات‌ امیدوار کننده‌ای‌ داد و به‌خود آمدم‌ که‌ پس‌ از عزل‌ بنی‌صدر، ما بایستی‌ ضوابط امنیتی‌ را بهتر مراعات‌ کنیم‌. همین‌ نحوه‌سفر من‌ و حضور غیر محتاطانه‌ آقای‌ خامنه‌ای‌ در مسجد اباذر، از این‌ بی‌احتیاطی‌ها است‌.

فورا به‌ شهر آمدیم‌ و سخنرانی‌ کوتاهی‌ در مسجد جامع‌ زرند در انبوه‌ جمعیت‌ نمودم‌ و به‌ طرف‌ کرمان‌ حرکت‌ کردیم‌. در بین‌ راه‌ اهالی‌ روستاها اجتماع‌ کرده‌ و ابراز احساسات ‌می‌کردند و کمی‌ برایشان‌ صحبت‌ کردم‌. مردم‌ خانوک‌ بلندگو هم‌ آورده‌ بودند. در جاده‌ بیشترصحبت‌ کردم‌. ساعت‌ شش‌ بعدازظهر به‌ فرودگاه‌ رسیدیم‌. هواپیما عیبی‌ داشت‌. مدتی‌ معطل ‌شدیم‌، تا رفع‌ شد و سپس‌ پرواز کردیم‌. در فرودگاه‌، مصاحبه‌ای‌ با رادیو کرمان‌ داشتم.

ساعت‌ هشت‌ شب‌ به‌ تهران‌ رسیدیم‌. مستقیما به‌ بیمارستان‌ قلب‌ رفتم‌ و از آقای‌ خامنه‌ای‌عیادت‌ کردم‌.

دکترها گفتند هفتاد درصد خطر رفع‌ شده‌، خونریزی‌ زیاد شده‌. دست‌ راست‌ایشان‌ با قطع‌ عصب‌ از کار افتاده‌ است‌، بعدا باید پیوند شود. عروق‌ و اعصاب‌ ناحیه‌ راست‌ سینه ‌قطع‌ شده‌، برای‌ قطع‌ خونریزی‌، ایشان‌ را به‌ اتاق‌ عمل‌ بردند و من‌ به‌ خانه‌ آمدم‌. عفت‌ هم‌ از بیمارستان‌ به‌ خانه‌ آمده‌ و حالش‌ بد نیست‌.

خیلی‌ خسته‌ بودم‌، زود خوابیدم‌. ولی‌ در اثر اندوه‌ وغم‌ و نگرانی‌ از حال‌ آقای‌ خامنه‌ای‌، مدت‌ طولانی‌ بیدار بودم‌ و سعی‌ می‌کردم‌، نگرانیم‌ رامخفی‌ کنم‌.
6 تیر ماه 1360

عکس اختصاصی کانال جهاد فرهنگی/ معادن ذغال سنگ زرند

موضوعات مرتبط : اخبار خانوک ,
نویسنده خادم سایبری در 12:54 ق.ظ | نظرات()